Ønsker meg nye glitrende adventsstjerner (julestjerner) Tips?

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
Jeg har så lyst på nye adventsstjerner (julestjerner) til neste år, da jeg er lei av papirstjernene.
Ønsker meg noen som glitrer skikkelig fint.

Jeg har ikke funnet dem noen steder her (og er nok for sent ute nå)
men har sett disse i stuevinduene til folk
Kan nesten ikke ringe på å spørre hvor de har kjøpt stjernene heller :nissefnis:

Noen som har sett noen slike fine glitrende saker?

Julehue

Julebjelle
Reg.
24 Nov 2016
Sted
Halden - Østfold
De hadde noen med glitter på på Nille i høst, men om det er sånn type du er ute etter vet jeg jo ikke. Hadde mange fine ;)

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
Takk for tips. Jeg har sjekket de stedene uten resultat.
Jeg må vel kanskje være tidligere ute å sjekke ut rene lampebutikker neste år.

Det er ikke glitter på selve stjernene (tror jeg ikke), men det er stjernen selv som gir et glitrende lys.
Kanskje de er laget av prismer/krystaller eller kanskje diamanter? :knegg:

Eirin H

Delfiakake
Reg.
8 Okt 2013
Sted
Østlandet
Helt enig med deg. Jeg er ikke noe glad i papirstjernene, eller den tradisjonelle i messing.
Og da er det ikke så mye å velge mellom...
Hos Christiania Belysning har de noen stjerner som kanskje kan passe?
Jeg vurderer denne; https://www.christiania-belysning.no/ea-belysning/stjerne-bladgull-liten/p/31672/
Den har lite prismer, så det var vel kanskje ikke akkurat denne du så for deg :smile:
Men de har noen andre som kanskje er greie

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
Vet ikke om det er sånn du vil ha, men jeg syns vår glitrer veldig fint. Jeg har aldri likt papirstjerner, så vi lette en god stund før vi fant disse. Har to 50 cm, og tre 30 cm i vinduene:smile: elsker de!
http://www.skeidar.no/produkter/string-stjerne-50-cm

skeidar har med prismer også, men da i 40 og 30 cm
http://www.skeidar.no/produkter/harnosand-stjerne-led-40cm

Ja, nå begynner det å ligne på noe.
Vært artig å sett om disse tinkler på kveldene

Egentlig litt vanskelig å dra for å se på julestjerner, for du får jo ikke sett
hvordan de faktisk ser ut, før de henger i vinduene.

Carnita

Moderator
Reg.
25 Sep 2009
Sted
Karmøy
Jeg synes så absolutt det går ann å ringe på å spørre hvor folk har kjøpt stjernene sine :D

Nisselise

Super Moderator
Reg.
9 Aug 2009
Sted
Sammen fjøsnissen
Ja, nå begynner det å ligne på noe.
Vært artig å sett om disse tinkler på kveldene

Egentlig litt vanskelig å dra for å se på julestjerner, for du får jo ikke sett
hvordan de faktisk ser ut, før de henger i vinduene.

de akrylstjernene kjøpte vi nettopp for av vi syntes de hadde så fin glans der de hang på utstilling i butikken. Og enda finere syns jeg de ble når vi kom hjem og de lyser, hvor belysningen ellers i rommet er dempet. Husker fra jeg var lita at jeg kjøpte meg messingstjerne til rommet mitt, og elsket å bare sitte i senga mi med alt lys slukket, og bare se på adventstjerna:smile: liten avsporing, men poenget var at jeg anbefaler deg å stikkepå skeidar og se utstillingen

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
de akrylstjernene kjøpte vi nettopp for av vi syntes de hadde så fin glans der de hang på utstilling i butikken. Og enda finere syns jeg de ble når vi kom hjem og de lyser, hvor belysningen ellers i rommet er dempet. Husker fra jeg var lita at jeg kjøpte meg messingstjerne til rommet mitt, og elsket å bare sitte i senga mi med alt lys slukket, og bare se på adventstjerna:smile: liten avsporing, men poenget var at jeg anbefaler deg å stikkepå skeidar og se utstillingen

Så koselig :hjerte: :rørt:
Nå har de ikke mye igjen av julepynt på Skeidar (var der før helga) så må nok tilbake i oktober

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Helt enig med deg. Jeg er ikke noe glad i papirstjernene, eller den tradisjonelle i messing.
Og da er det ikke så mye å velge mellom...
Hos Christiania Belysning har de noen stjerner som kanskje kan passe?
Jeg vurderer denne; https://www.christiania-belysning.no/ea-belysning/stjerne-bladgull-liten/p/31672/
Den har lite prismer, så det var vel kanskje ikke akkurat denne du så for deg :smile:
Men de har noen andre som kanskje er greie
Ooh, den var fin [emoji16] Vet du hvor stor den er?
Jeg liker messing og kunne egentlig tenkt meg en stor utgave av den gode gamle betlehemsstjerna, men det finnes visst ikke..

Sent fra min FRD-L19 via Tapatalk

Eirin H

Delfiakake
Reg.
8 Okt 2013
Sted
Østlandet
Ooh, den var fin [emoji16] Vet du hvor stor den er?
Jeg liker messing og kunne egentlig tenkt meg en stor utgave av den gode gamle betlehemsstjerna, men det finnes visst ikke..
Jeg har ikke målene, merkelig at det ikke står på siden.
Har sett denne i butikk så jeg har litt følelse med størrelsen, men du må ta det litt med en klype salt... Den er endel større enn den tradisjonelle messingstjernen, men mindre i størrelse enn vanlige papirstjerner. Litt vagt, men håper du ble litt klokere :smile:

smbr

Stjerneskudd
Reg.
4 Okt 2010
Plantasjen?
Usikker på om de har fått frem julepynten ennå, men jeg kjøpte en der i fjor eller forfjor som jeg synes glitrer en del... Litt usikker på hva du mener dog, så her må vi nesten få bilde når du er i mål. :knegg:

Arco

Juleengel
Reg.
3 Nov 2009
Jeg synes så absolutt det går ann å ringe på å spørre hvor folk har kjøpt stjernene sine :D
Helt enig med Carnita! Hadde noen kommet til meg å ringt på å spurt hvor stjernene var kjøpt hadde jeg blitt kjempeglad og stolt! Vi gjorde faktisk akkurat det når vi skulle ha gjerne til hagen vår. Var en i nabolaget som hadde så fint, så vi ringte på å spurte hvor de hadde kjøpt det :ok:

Arco

Juleengel
Reg.
3 Nov 2009
Jeg har fått epost fra Royal Design (royaldesign.no) om at de nå har fått inn julepynten. Der har de flere sånne glitrende stjerner, akkurat nå har de til og med 20% avslag på julepynten.

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
Sett på Nille? Syns de har noen glitrende stjerner der

Ja, det har jeg. Men riktignok en stjerne med masse glitter på, men den glitret ikke det den hang.
Men den kan være finere alene. På Nille står den jo utstilt sammen med masse annet lys, og med spotlys på seg....
Må kanskje låne med meg en slik hjem :smile:

Har også sett på Skeidar, men der fant jeg heller ikke stjernen jeg letter etter.

Topp Bunn