Adventstake

Tenker du på sånn 7-armet som er i vindu, eller på slik med fire lys som du tenner et nytt lys hver søndag?

Ang. slik med fire lys, så har jeg denne fra Firkløveren (dårlig bilde fra Google) Tror ikke denne er i salg lenger...
E0EgjaR.jpg


I vinduene i stua har jeg to av denne: (finnes på Ellos tror jeg, mine er kjøpt på Jernia, men tror ikke de selger dem lenger...)
1s1l6TG.jpg
 
Takk for bilde :smile: Den var kjempefin
Jeg tenkte på sånn som man har på bordet og tenner hver søndag ;:nissesmil:
 
Jeg har denne fra Karen Blixsen Rosendahl
Har hatt denne i mange år og elsker den!!!
Tror dette er en av de tingene i min julepynt som kommer til å følge meg helt til den eventuelt går i stykker
get_image.php
 
Jeg har faktisk gått vekk fra rein adventsstake og pynter heller et fat med 4 kubbelys med nummer på.
 
Jeg har to adventsstaker. Den ene er en rett i smijern, altså at lysene kommer på rekke og rad, og ikke i sirkel. Kjøpte den på Panduro for 20 år siden. Den kan man ha vanlige stearinlys, telys eller dråpelys i. Jeg har den på flygelet med stearinlys i (fordi jeg ikke lenger finner slike store dråpelys, som jeg synes var finest). Den andre adventsstaken min er denne. Den har jeg på spisebordet. Har lilla lys i begge stakene i adventstiden, og så har jeg røde lys i dem fra julaften og ut romjulen. Er veldig glad i de stakene, men av praktiske årsaker, har jeg gått over til et fat med fire lave glass med "brodert" mønster på. Jeg støper dem av fjorårets lysstumper (med litt ekstra pigment), og setter dem på et speilfat. Det er mer brannsikkert i forhold til å ha dyr og barn, og det er lett å se TV'n over dem der de står på stuebordet.
 
Vi har en i smijern som min pappa (som er smed) har lagd. Den er selvfølgelig en lysestake som betyr mye for meg :hjerte: (pappajente som jeg er)

I tillegg har vi et speilfat med hvite kubelys og pynt
 
Har en bildetråd av div adventsstaker her
Men mange av bildene er blitt borte ila årene, så oppfordrer alle til å legge ut nye :hjerte:

Selv har jeg ikke tent adventslys på flere år, da jeg ikke finner noen fin advt stake.
(litt lei av kubbelys varianten)
 
Jeg fant den perfekte adventsstake i år på KID
MEN den var utsolgt over alt.
Vi ringte til KID butikker i hele Norge
Så jeg håper de får den inn igjen neste år, for den vil jeg ha :hjerte:

Den ser slik ut, og heter Lord (liten)

adventstake_3.jpg
 
Tilbake
Topp Bunn