Dørkranser, når henger dere disse ut?

minni

Snøkrystall
Reg.
14 Sep 2007
Ja, det lurer jeg på. Er det nå til advent, eller er det vanlig å vente til jul.. :snill:

Hva er tradisjonene deres på dette?
jeg har pleid å vente til siste uka før jul, men i år så har jeg de klare og lurer på å få dem ut nå til helga.

Sist redigert av en moderator:
Henger min opp på lørdag.
Syns det hører med til hele julen, og julen starer jo hovedsaklig første søndag i advent. :ok:

Jeg henger opp til første søndag i advent. For noen er dette tidlig. Men jeg henger det heller opp til advent, og så tar jeg heller vekk ting rett over nyttår og ikke i midten av januar. Så jeg tøye grensene den vegen. :fnis: Synes det er veldig fint at første søndag i advent blir 29.november i år, for da er det julepyntet i hele desember her.

Henger vel opp på søndag, eller først må jeg jo lage en, hehehe. :fnis:

Har Aldri hatt Dørkrans,der vi bodde tidligere fikk ingenting henge i fred.
Men her i år skal Nissen min med God Jul-skiltet henges opp siste uka før Jul.

Min dørkrans henger:) Men jeg har laget selv, og den er IKKE rød, den er full av sølvsvarte perler, hviteperler, sølvlenker, lilla småkuler og er LEKKER om jeg får si det selv..

Jeg har byttet ut kransen på ytterdøra med julekransen nå i dag.
Med lys på! Lekkert! :)

Vår kommer ut idag. Den er helt enkel med lys på.

Jeg også henger min opp i dag. :ok:
Som en annen nevnte: jeg begynner julepyntingen sakte 1 søndag i advent og tar fra litt etter litt.
Tar det heller ned søndag 3 januar denne gangen.

Hengte den opp i går kveld. Samtidig som jeg tok fram adventstake, stjerner og så videre og pyntet litt. :ok:

Jeg lagde og hang ut min i går. Laget av en liten halmkrans som jeg har kledd med edelgran fra egen hage, pyntet med ei stor rød sløyfe, tre kongler og to dompaper.

Koselig med pynt på døra i adventstiden. :glad:

Nå er vår kommet opp og. Henger der og lyser....så fiiin :hjerte:

Vi henger også ut kransen den første adventshelgen og så pynter jeg gjerne trappa med noen små juletrær med det samme.
Jula er alltid litt for kort og jeg liker å nyte den litt langsomt så vi stresser frem til første advent og så legger vi bena høyt og koser oss.

I år må jeg ha ny krans, og jeg har ikke funnet noen jeg liker (litt krise). Jeg henger den alltid opp til advent, så i dag skal jeg tråle butikkene på jakt etter den perfekte krans :ok:

Det har jeg aldri hatt, men vurderer faktisk å lage en i år :)
Får se hva det blir tid til, det er jo bare sååå koselig med slikt :)

På søndag kom ei venninne med en gave til meg - en krans hun hadde laget selv. Den var nydelig. Helt perfekt faktisk. Enkel halmkrans med granbar og noen små sølvstjerner. Er jeg ikke heldig? :klappe:

Her henger en gammel "ikke så veldig julete" sak oppe. Har heller lyst på et hjerte dekoret med kongler, perler og glitter som jeg har sett i byen. men her stenger jo gågata før jeg er ferdig på jobb så må vente på en fridag...

Tilbake
Topp Bunn