Dessert på julaften?

Tàri

Fattigmann
Reg.
12 Okt 2008
Innlegg
38
Hva pleier dere å spise til dessert på julaften??

Her har vi alltid hatt riskrem med rød saus til.

I år får jeg nok ikke det, svigers bruker å ha iskake til dessert. Kjedelig synes jeg da men..
 
Riskrem med hjemmelaget bringebærsaus.
 
Sist redigert av en moderator:
Jeg er oppvokst med kjedelig krumkake og multekrem, men de siste 7 julene har det vært svigermors riskrem.
 
Sist redigert av en moderator:
Jeg er vant til Riskrem,men de siste 12 årene har det vært multekrem.
 
Sist redigert av en moderator:
Mmmm, riskrem har vi. De har prøvd seg på andre ting, men da har jeg trua med å lage egen riskrem, så da har det blirr riskrem allikevel ;)
 
Vi har hjemmelaget cognac-is (uten cognac til ungene) med jordbær og kransekake. Nyyydelig!!
 
Her kommer den - etter oppfordring

OPPSKRIFT PÅ COGNAC-IS

- 6 eggeplommer
- 1 dl sukker
- 2,5 dl kremfløte
- 2 ss cognac

Visp eggedosis av eggeplommer og sukker. Visp fløten nesten stiv og bland den med eggedosis. Smak til med cognac og frys blandingen.

Dette er en høydare - PRØV DEN!!!!

 
Sist redigert av en moderator:
Vi har riskrem med rød saus og is med hjemmelaget sjokoladesaus annet hvert år vi - siden ingen ville gi slipp på det vi var vant med hjemmefra - hverken gubben eller jeg :nissefnis: Men begge deler spises i løpet av jula!!!
 
Her kommer den - etter oppfordring

OPPSKRIFT PÅ COGNAC-IS

- 6 eggeplommer
- 1 dl sukker
- 2,5 dl kremfløte
- 2 ss cognac

Visp eggedosis av eggeplommer og sukker. Visp fløten nesten stiv og bland den med eggedosis. Smak til med cognac og frys blandingen.

Dette er en høydare - PRØV DEN!!!!


Tusen takk! :suss:
 
Vi har alltid riskrem med rød saus, og karamellpudding.
Og i 8 av 10 tilfeller blir desserten utsatt til kaffen utpå kvelden, eller i verstefall til julebrunchen 1.juledag!
Hos oss har vi nemlig ikke hemninger ved middagsbordet noen av oss - vi spiser ribbe og medisterkaker så vi nesten ruller av stolene etterpå. :knegg:
Og da er det nesten ikke plass til kaffe og julelikør etterpå engang....
 
Her serveres det riskrem med rød saus, og moltekrem.

Jeg spiser ingen av delene da, senere på kvelden er det kaffe og kaker, jeg spiser ikke det heller så mens de andre spiser kaker spiser jeg hjemmebakt lefse med ribbe på :nissefnis:
 
Hjemmelaget sjokoladepudding. Jeg er vant med det hjemmefra, og har holdt på den tradisjonen. Sambo syns det er supergodt, så det er greit at han ikke får den desserten han er vant med (krem og fruktcoctail fra boks + litt hakket fiken. Skal ikke si hva jeg syns om den desserten :tie:smile:.
 
Tilbake
Topp Bunn