Dessert på julaften?

Riskrem når vi er hos mamma og pappa. Svigers har ikke dessert. Men de har småkaker til kaffen senere på kvelden. I år skal vi til mamma og pappa så da blir det RISKREM RISKREM RISKREM!!!! Hihihi
 
Familien vår har alltid riskrem med rød saus. Og så er det englelapskaus (hjemmelaget fruktcoktail med mandler) til meg, siden jeg ikke er så glad i riskrem:smile:
 
Samme her

Riskrem med hjemmelaget jordbærsaus!!

Hjemmelaget jordbærsaus er enkelt å lage og mye bedre. Har ingen oppskrift, men jeg knuser opptinte frosne jordbær i hurtigmikseren, tilsetter litt husholdningssaft og vann, ei ts vaniljesukker og sukker til det er passe søtt. Om sausen blir litt for tynn koker jeg den opp og tilsetter ei ss potetmel utrørt i kaldt vann.
 
Riskrem her også, med hjemmelaget bringebær saus og mandel i riskremen. Gaven tror jeg i år blir en sjokoladenisse eller marsipan. Kanskje jeg skal kjøpe begge, så kan vinneren få velge!
 
Vi pleier enten å ha riskrem med rød saus eller multekrem og krumkaker. Jeg er kanskje mest glad i multekrem:nam:
 
Vi pleier enten å ha riskrem med rød saus eller multekrem og krumkaker. Jeg er kanskje mest glad i multekrem:nam:

Multekrem er innmari godt, da jeg var barn hadde vi som oftest det julaften, men de siste åra har det bare blitt riskrem og rød saus. Lager hjemmelaget karamellpudding (med fløte og vaniljestang) og multekrem senere i jula.
 
Etter å ha sett en oppskrift på cognacis i denne tråden har jeg funnet ut at det vil jeg prøve i år :nam: Kanskje ha multer til?
 
vi har hatt litt forskjellig vi, karamellpudding, is,sjokoladepudding og enkelte ganger ikkenoe dessert men dekket et stort kaffebord etter åpning av gaver er ferdige :smile:
 
Her er det ofte folk fra fler husstander så da må det flere slag til på kaffebordet. Vi har multer med krem til, multekrem, risgrøt med rød saus og karamellpudding. Så da skal vel alle være fornøyd? :sjokk:
 
Det MÅ være riskrem med rød saus! :sulten:
Noe jeg forøvrig har tjuvspist i dag allerede! Men svigermor kom med en bolle, så da bare MÅTTE jeg.. Mmmmmmm:inlove:
 
Tilbake
Topp Bunn