Et år med dater

Sukkertøyfeen

Julenek
Reg.
8 Sep 2017
Innlegg
148
Jeg holder på å lage " et år med dater" til mamma som en av julegavene hennes.
Det er ment til å hjelpe oss å få mest mulig ut av året. At uansett hvor travle vi er så setter vi av tid til " datene"
Jeg tenker to hver måned, og har de fleste men mangler noen så hvis dere vil hjelpe med ideer setter jeg pris på det.
En "inne date" og en "ute date" hver måned.

Men uansett nå babler jeg. Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal presentere dette. Først tenkte jeg konvolutter, men er det litt kjedelig?
Også lurer jeg på om det skal være i en bok? En scrapbook eller album?
Jeg tenkte på og lage noe annet for et par uker siden og kjøpte et foto album med lommer, men så ombestemte jeg meg
Så jeg lurer på om jeg skal bruke det? Men det blir 8 lommer på hver " date så jeg vet ikke hva jeg skal fylle dem med / skrive på dem og jeg vil ikke ha masse ledige sider.

Jeg vil at det skal koste så lite som mulig, hun får billetter til en forestilling i en av månedene så resten vil jeg ikke skal koste så mye.


Hva ville dere foretrukket konvollutter, så det er spennende hva dere skal gjøre hver måned? Eller en bok der du kan se alt med en gang og glede deg?

Håper det er noen kreative sjeler der ute som vil hjelpe meg:hjerte:
Setter stor pris på all hjelp:klem:
 
Hva med å kjøpe en liten bok, så limer du konvoluttene med fremsiden på siden i boka, så klaffene kommer ut. Da er det bare å pynte konvoluttene og putte i det du vil
 
Hvis du bruker fotoalbumet du har kan du fylle noen av lommene med bilder. Kanskje en av dem skal være ledig for plass til en selfie etter hver date?

F.eks. om daten er bake julekaker så kan de 7 lommene (en ledig til senere bruk) være fylt med:
- Overskrift
- Beskrivelse
- 3 med oppskrifter
- 2 med bilder av julekaker

Jeg tror det kan være hyggelig å vite alle datene for da kan det lett tilpasses om det skjer noe. Litt: Hvilken vill du velge denne gangen? Mammaen din kan jo da få velge.

Forslag til dater:
- Grille middagsrester på bål. Vi var ei romjul i skogen med rester av julemiddagen i skogen pakket i folie. Kakao på termos.
- Gåtur på en plass i området som er spesielt vakker.
- Juleverksted
- Tekveld
- Hjemmespa
- Film i sofaen
- Kjøre en tur for å se hjemplassen om den ikke er for langt unna.

Det var det jeg kom på akkurat nå.
 
Tilbake
Topp Bunn