Godteri og snop i julen

Har ikke helt oversikten, men det blir alt for mye. Twist, marsipan og småsjokolader hører jula til. Holdt forresten på å stryke med da jeg så prisen på twisten her om dagen :svime:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
 
Altfor mye. Har som mål i år å ikke kjøpe så mye. Det målet hadde jeg i fjor også, men likevel ble det for mye:knegg:

Grans Julebrus, chips i hopetall, sjokoladeR, smågodt i dungevis osv osv... Sånn føles det hvertfall. Skal igjen prøve å redusere det! Det blir jo bare til at JEG går å trykker alt i trynet:knegg: Mannen spiser helst chips og poden blir fort lei av godteri generellt. Jeg og vesla trenger virkelig ikke så mye snop, selv om vi elsker det. Selv om vi elsker det:D

Nå må det sies at vi feirer 2 bursdagsselskaper også i desember (1 for podens klassekamerater og 1 familieselskap for poden) så jeg tar nok litt ekstra hardt i...

Ja og twist ja, må alltid ha twist i pynteskålene som står rundtomkring i jula:smile:
 
Det blir altfor mye godteri!
Marsipan, mokkabønner, kremtopper, seigmenn, twist, sjokolader, potetgull, polkastenger på treet.
I tillegg er det jo kaker, julebrus, saft, juice osv.
 
Jeg er godis gris av dimensjoner. Har godis gjemt litt over alt i huset for ellers har jeg en her som spiser opp alt før jeg får noe. Men i jula så blir det jo kjøpt inn litt ekstra og sorter jeg normalt ikke har.

Twist
Nobelsse - dette er en kjempe favoritt som jeg kjøper i Sverige så får vel legge inn en svensketur tenker jeg.
Dessertsjokolade - der spiser jeg stort sett de mørke :knegg:
Mokkabønner
Potetgull
Marsipan
After Eight

Tja kan vel fort hende jeg får tak i enda litt mer :rudolph:
 
Her har vi så mye godteri at det er helt vulgært. :rødme:
Det er twist, sfinx og andre konfektesker (som vi som oftest får mange av i gave), quality street sjokolade/karameller, diverse hjemmelaget (varierer fra år til år), drops som en venninne lager og som vi bytter med henne, slekt sender sjokolade både fra Sveits og Belgia og da er det skikkelig konfekt altså, ikke de masseproduserte tingene, dette må kjøpes i spesielle butikker der nede. I tillegg har jeg vært i utlandet 4 ganger i år, og hadde med meg hjem - ja, akkurat......vulgært mye sjokolade! :nissefnis: Det er greit nok nå når jeg ser ut som et beinrangel, men nå rjeg kommer opp i normalvekt må jeg jammen passe meg. Jeg har viljestyrke av stål og utholdenhet av et stoff mine leger ikke skjønner hva er for noe, men når det gjelder sjokolade er viljestyrken som varm kniv i mykt smør. :knegg:

Godtegriser, det er det vi er! :knegg:
 
Hehe, det er ganske godt å lese at det er andre som tar litt av på godtefronten i jula også ;) Nesten så jeg skjemmes når vi står i kassa på Rema og skal betale like før jul.. ja, for her må det kjøpes i siste liten.. for JEG tror nemlig at sjokkis (og godteri) er ferskvare og blir rimelig fort ødelagt hvis det ligger for lenge :knegg:
 
Hehe, det er ganske godt å lese at det er andre som tar litt av på godtefronten i jula også ;) Nesten så jeg skjemmes når vi står i kassa på Rema og skal betale like før jul.. ja, for her må det kjøpes i siste liten.. for JEG tror nemlig at sjokkis (og godteri) er ferskvare og blir rimelig fort ødelagt hvis det ligger for lenge :knegg:

Men det ER jo ferskvare! eller...? :knegg:
 
Vi prøver ikke å kjøpe så mye, men det er jo nytteløst... Har to julestrømper som fylles til de buler (og det er ikke av klementiner!) og i tillegg må vi voksne ha godis også. :nissefnis:

Jeg MÅ ha marsipan med sjokoladetrekk. Bare MÅ. Lille Gubben får alltid en kasse fra jobben, den inneholder diverse matvarer og litt såper, shampoo og sånt. Og det er alltid flere poser saltsnacks (pottis o.l.) og masse julegodis fra Nidar. Nå er ikke Nidar julemarsipan min favoritt, den er alt for søt og smakløs, så jeg kjøper gjerne Freia fylt Marzipan eller Anthon Berg istedet. Mmmm... :hjerte:

Og en stor pose smågodt og litt brus må selvfølgelig i hus til jul. :knegg:
 
Mye :-D og syns ikke det gjør noe i det hele tatt - man skal kose seg i jula, så då lenge man lever et nogenlunde aktivt og sunt liv ellers, og ikke har helsemessige grunner til å la være, syns jeg man kan unne seg godteri i jula :nissesmil:

Her har vi hver julestrømpe + at vi kjøper inn div. sjokolade, marsipan, smågodt, potetgull og dip, brus, frukt og nøtter. Får alltid konfekt i en eller annen julegave, så det kjøper jeg ikke selv. Så har vi mye julekjeks og flere kaker som settes frem til kaffen ;:nissesmil:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Vi prøver ikke å kjøpe så mye, men det er jo nytteløst... Har to julestrømper som fylles til de buler (og det er ikke av klementiner!) og i tillegg må vi voksne ha godis også. :nissefnis:

Jeg MÅ ha marsipan med sjokoladetrekk. Bare MÅ. Lille Gubben får alltid en kasse fra jobben, den inneholder diverse matvarer og litt såper, shampoo og sånt. Og det er alltid flere poser saltsnacks (pottis o.l.) og masse julegodis fra Nidar. Nå er ikke Nidar julemarsipan min favoritt, den er alt for søt og smakløs, så jeg kjøper gjerne Freia fylt Marzipan eller Anthon Berg istedet. Mmmm... :hjerte:

Og en stor pose smågodt og litt brus må selvfølgelig i hus til jul. :knegg:
Haha!


Til mitt "forsvar" så har vi alltid en klementin i tuppen på julestrømpa:D

Men skal ikke si det er den som fyller opp strømpa nei....

:knegg:


Etter å ha lest alle svarene i denne tråden, så skjønner jeg at vi er flere med samme avhengighet. Tusen takk for svar alle sammen :smile:

I mitt hode betyr jo dette at å gomle mengder med godteri er heeelt normalt i jula, og at man da ikke trenger å ha dårlig samvittighet for inntaket:nissefnis:
 
Tilbake
Topp Bunn