Hobbyåret 2019. Hvilke hobbyprosjekter driver du med akkurat nå?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Shrek

Nissekone
Reg.
13 Okt 2011
Innlegg
8.375
:kom: Velkommen til et nytt år med MASSE INSPIRASJON! :kom:

I denne tråden deler vi våre prosjekter - til nytte og glede for hverandre.
Hva lager du nå, eller hva har du planer om å lage? Del gjerne både bilder, tips, linker og oppskrifter!
Det er koselig å lese om hva andre holder på med, og det er et fint sted å få inspirasjon.
Her kan du ta en titt på tidligere års hobbytråder:

Hobbyåret 2018
Hobbyåret 2017
Hobbyåret 2016
Hobbyåret 2015



En ting har livet lært meg:
Hvis du er interessert, trenger du aldri lete etter nye interesser.
De kommer til deg

(Eleanor Roosevelt)

 
Sist redigert av en moderator:
Jeg har flere tusen bilder som venter på å komme i album. Det får bli mitt første prosjekt tenker jeg :smile:

Ellers sysler jeg med tanken om å lage hundepute/seng. Jeg er ikke så veldig venn med symaskinen, men det må vel til og med jeg få til...!
 
Her starter jeg året med brodering. To små, maritime motiv som skal i en "drivved"-lignende ramme. Dette blir morsdagsgave. Snart ferdig, så har begynt å tenke på neste prosjekt, som blir mosaikkbrett. Får jeg det til, skal jeg lage makrameopplegg til dem. Har ikke gjort det før, men såå vanskelig kan det vel ikke være?
 
Jeg har sydd et par punger med metallbøyle
b535e4561267fbdfb9711d46c31d36a9.jpg

03ca395422529f2345d20edff282baa0.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fine punger, Eirin H!
Imponert over deg med alle bildene, Carnita - fantastisk å ha for fremtiden!
 
Jeg har hatt litt hobbytørke, men har sydd litt småtteri.

Ullsett til lillemor:
7b13b4fafcbab54941ac632ec883b268.jpg


Kjole til lillemors bursdag (har hatt klær med tall hver bursdag i bhg)
df9e35f828f0bf5eb2c570632cefaba1.jpg


Og kjole til lillemor med favoritten «Rødhette og ulven»
9b1f92d36cd1acd96324b2db144886c6.jpg


Håper dere overser rotet på klippebordet mitt, og at jeg har sydd ribben på siste kjolen feil. Det ble rettet etter bildet var tatt

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg strikker enda på kofta jeg begynte på i vår, nå er jeg kommet til første arm.
Kofta er liksom ventestrikk, så den strikkes på i mellom andre prosjekter.

Ellers har jeg en genser til meg sjøl på pinnene, sokker som skal bli julegave til en eller annen, og et par sokker til lillemor. Så får vi se hva som blir ferdig først :smile:
 
Lillemor er heldig, Nisselise!
hecat3: så kjekt å ha litt avveksling på hva du strikker, så går du kanskje ikke lei. Jeg er kjempeimponert over dere som strikker større ting!
 
Imponert over dere som tryller frem flotte ting på symaskin altså :inlove:

Jeg strikker genser til snuppa - bestilte garn i høst, men prioriterte å strikke et par ullgensere først.
Dette er en bomullsgenser med tynt garn, føler jeg aldri blir ferdig :nissefnis: Men nå er begge ermene ferdig og jeg er kommet et godt stykke opp på bolen, så bare jeg kommer til mønsteret så blir det moro - da ser jeg jo at det vokser for hver runde :nissesmil:
5UebgOq.jpg
 
Kjempefin genser, Julehue! Hold ut til du kommer dit at du virkelig ser det tar form :jupp:
 
I dag måtte jeg lage et dinosaurkostyme..... jeg hadde glemt at det skulle være karneval... og ja, han hoster på bildet, derfor rart uttrykk.... [emoji85][emoji85][emoji85]
a804fb7b659e563894f9367d4cbb614c.jpg


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
Fremdeles Nordlandsfestdrakt til 5 åringen på pinnene.. tviler på at det blir ferdig til konfirmasjonen i mai.. sliter så med skuldrene mine om dagen.
 
Det skal vel ligne litt på vestmønsteret til nordlansbunaden for herre mener jeg..
 
Jeg har sydd toalettmapper.
Disse er fylt opp med de mest nødvendige toalettartiklene, og skal doneres til aksjonen "Søstre for søstre".
Dette er en aksjon som deler ut toalettmapper til krisesentre.
Jeg kan ikke beholde alt jeg syr, så slike veldedige aksjoner er flotte.
Da føler jeg at jeg kan bidra til en liten lysning i en ellers trist hverdag, samtidig som jeg får laget ting jeg ønsker å teste ut med god samvittighet. :smile:
b60c92776ccecb473366bf7187d7c6f2.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn