Hobbyåret 2019. Hvilke hobbyprosjekter driver du med akkurat nå?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Har prøvd meg på støping, og det var overraskende lett - og gøy! Skal ikke se bort fra at det blir mer støping her i hus snart :D

69581124_10157199388265861_7109496447816433664_n.jpg


69517586_10157199388300861_5007986537774710784_n.jpg


Det er blomsterpotter, telysestake og dørstoppere. Har også laget meg en skobørste som står utenfor. Orker ikke gå ut å ta bilde, men den er som dette:
22cdcf3e765eba114982b9d457aff052.jpg
 
Jeg er endelig ferdig med et heklet pledd som søsteren min skal få i julegave. Tok litt tid, for det var rett og slett grusomt kjedelig :nissefnis: Det er garn som skifter farge selv, så jeg tenkte at dette blir enkelt, men det ble for enkelt - ingen utfordringer, bare å hekle i vei... Ble altså veldig lei, men nå er det ferdig :ok:
mxWLXo1.jpg
 
Artige ting du har støpt, Carnita!

Stilig, Julehue, men skjønner at du gikk litt lei..
 
I går kveld ble jeg ferdig med Bardu-genser til meg selv - på bildet ser det ut som den har for korte armer, men det er bare fordi jeg har strikket selve genseren litt lenger enn det sto i oppskriften :ok:

BN44HyN.jpg
 
Til advent i fjor, prøvde vi noe nytt når det gjelder adventslysene. Staken med lange stearinlys ble for høy å se over på stuebordet, og kubbelysene ble så stygge. Men så fant vi fire lave, lilla glass med lilla stearin og veke i, dekorert med hvite "korssting". De var dekorative, mer praktiske og tryggere med tanke på barn og dyr som svinser rundt. Når det første glasset ble tomt, la vi et telys oppi. I dag skal jeg fjerne stearinrestene (vannbad), og så prøve å smelte gamle lysstumper, blande inn lilla pigment, og så fylle oppi glassene med nye veker. Tror det blir bra, også er det miljøvennlig med gjenbruk :nissesmil:
 
Denne uken har jeg rammet inn et bilde jeg har brodert. Det var kanskje ikke sånn veldig vellykket - jeg tror nok jeg koster på meg profesjonell innramming neste gang, i alle fall hvis det skal gis bort i gave..

Det er dette bildet jeg har brodert:
(Altså ikke denne rammen!)
360217_a_p_001_a.jpg

Jeg kjøpte
rammelister hos Sløyd-Detaljer (Mulig en byggevarehandel hadde vært lurere). Så har jeg sagd dem til, limt og lagt i strammebånd med hjørner. Etter tørketid, stiftet jeg alle hjørnene for sikkerhetsskyld. Jeg valgte å ta opp gulfargen i motivet, og malte rammen med gul akrylmaling. Et strøk klar lakk, litt pussing med fint sandpapir, og så et strøk til med lakk. Selve broderiet har ligget i strekk en ukes tid. Jeg har dratt litt forsiktig i det, og jeg har sprayet det med vannflaske og spent det opp på en myk huntonittplate, for å få tilbake formen. (Blir gjerne skjevt når jeg broderer uten ramme). Jeg har nå montert det hele med en bakplate og gaffatape. Avsluttet med å feste en tynn stålstreng til oppheng.

Alt i alt morsomt å holde på med, men jeg er nok ikke presis nok til virkelig å få det pent :rødme:
 
Jeg er ferdig med dette broderiet:

370756_a_x_001_a.jpg



Og har nå også fullført dette broderiet: (Vel, faktisk delte jeg det i to. Jeg var egentlig ute etter et broderi av en brønn for et spesialprosjekt, men så broderte jeg den andre delen også, og det blir gave)

390420_a_x_001_a.jpg

Nå i kveld har jeg begynt på neste prosjekt. "Årsbilde" fra 2010

403972_a_p_001_a.jpg


Lenge siden jeg broderte utregnede korssting, så det går litt trått. Men det er jo fint med en avveksling
 
Så mye fint du broderer Shrek :inlove:

Selv holder jeg fortsatt på med en genser jeg strikker til mannen til jul. Har strikket armene inn på bolen nå, og holder på med ragland-felling oppover mot halsen, så det er ikke veldig lenge til jeg er ferdig. Er litt utålmodig nå, for jeg har jo et nytt prosjekt liggende på vent, som jeg gleder meg til å begynne på :knegg:
 
Jeg skal delta på messe i november, og da er det jo greit å ha litt å selge... (Vi er mange, så hver enkelt trenger ikke så altfor mange ting)
Til messen syr jeg for tiden litt enkle småting som jeg håper noen har lyst til å bruke penger på.
Disse pungene er nå klare for salg :smile:
Det som ikke blir solgt, blir nok lagt ved i diverse julegaver i år...
IMG_2106%255B1%255D.JPG
 
fe221b71fbced97b08eabd7ecea9b5c9.jpg


Lagde kort til min far, bokstavene er i gullpenn - men det var vansklig å få med på bildet.
 
Tippen: For meg er det utrolig imponerende at man får til noe så fint på frihånd.
Koselig å få slikt i gave!

Jeg har sydd noen toalettmapper.
Disse blir med på messe så får jeg se hva jeg gjør med disse om de ikke blir solgt

IMG_2112%255B1%255D.JPG

IMG_2109%255B1%255D.JPG

IMG_2111%255B1%255D.JPG
 
Nydelig kort, Tippen :blomst:
Håper du får solgt de fine arbeidene dine på messen, Eirin H :jupp:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn