Hobbyåret 2020. Hvilke hobbyprosjekter driver du med akkurat nå?

Shrek

Nissekone
Reg.
13 Okt 2011
Innlegg
8.411
:kom: Velkommen til et nytt år med MASSE INSPIRASJON! :kom:

I denne tråden deler vi våre prosjekter - til nytte og glede for hverandre.
Hva lager du nå, eller hva har du planer om å lage?
Del gjerne både bilder, tips, linker og oppskrifter!
Det er koselig å lese om hva andre holder på med, og det er et fint sted å få inspirasjon.
Her kan du ta en titt på tidligere års hobbytråder:

Hobbyåret 2019
Hobbyåret 2018
Hobbyåret 2017
Hobbyåret 2016
Hobbyåret 2015


Kreativitet
er intelligens
som har det gøy!
 
Jeg er snart ferdig med ei ullbukse til meg selv. Mangler bare vrangborden øverst. Kjekt å få brukt opp garn fra lageret. Stikket en ferdig rett før jeg begynte på denne også, men den mangler fortsatt strikk. Nummer to har jeg strikket med strammere vrangbord. Håper den passer godt uten strikk.

Ellers holder jeg på med å bruke opp restegarn til sitteunderlag.
 
Jeg har strikket genser til samboeren til sønnen min, begynte i desember og ble ferdig nå i januar. :smile:
d9LNrhOl.jpg
 
Så flinke dere er :blomst:
Synes det er så fint å se hva alle andre lager, og jeg bruker nok (kanskje altfor) mye tid med å scrolle gjennom alt det fine som legges ut på ‘strikkeinsta’ :snill:

Akkurat nå strikker jeg på ei babyjakke uten en spesiell mottaker.
Strikkelista for året er lang, og ønskelista enda lengre.
Målet er også å få brukt mer av garnlageret, spesielt restene.

Vurderer å strikke julekuler som jeg kan gi bort til enkelte til jul :nissesmil:
 
Jeg har begynt på årets julegaver :glad:

Akkurat nå holder jeg på med å sy handlenett i
dette stoffet:
780332_pack_sp.jpg
 
Har strikket en sommertopp til søsteren min som hun skal få til bursdagen i mai. Må si at jeg ikke liker spesielt godt å strikke med bomullsgarn, men det passer liksom ikke helt med en sommertopp i ull :nissefnis:

YbWFfgAl.jpg


Nå holder jeg på med ullsokker...
 
Har strikket en sommertopp til søsteren min som hun skal få til bursdagen i mai. Må si at jeg ikke liker spesielt godt å strikke med bomullsgarn, men det passer liksom ikke helt med en sommertopp i ull :nissefnis:

YbWFfgAl.jpg


Nå holder jeg på med ullsokker...

Det var en lekker sommertopp, Julehue! Digger fargen :jupp:

Tusen takk, Shrek :klem: Veldig fin farge om sommeren når man blir litt brun :ok:
 
Mine planer på syrommet:

# Nellygenser i quiltet jersey til meg selv
# cookiemonstergenser til lillemor
# totorokjole til lillemor
# fargerike klær til lillemors venn til 21 mars (han har downs og de skal markere mangfold i bhg, jeg har lovt han klær)
 
Jeg rakk så vidt å rydde vekk symaskinen og øvrig utstyr da jeg fikk de siste materialene i posten. Men jeg orket ikke å ha det så rotete, så fortsetter syprosjektene senere. - Jeg bruker spisebordet, så det er litt i veien.

Nå har jeg begynt på et nytt broderi. Ikke stort, men stingene er litt mindre enn jeg er vant til, og det er også utfordrende å finne igjen hullene i svart stramei. Men jeg tror det blir bra til slutt!

408765_a_p_001_a.jpg
 
Ferdig med svanebroderiet :ok: Gikk ganske bra, men de lysegrå konturstingene på de hvite svanene var et mareritt! Nå venter jeg på å få skrin i posten, så jeg kan behandle det og legge på broderiet.

I mellomtiden har jeg begynt på et nytt broderi. I forbindelse med baderomsoppussing, fikk jeg lyst til å lage denne toalettrullholderen:

421487_a_p_001_a.jpg
 
Lekker genser, Julehue. Hva slags garn skal du bruke?
 
En av julegavene i fjor til min venninne:
IMG_E2697.JPG

Veske tilpasset PC sydd i møbelstoff og sybar kork. Den sybare korken ser nesten ut som skinn, men er mye bedre å sy i :smile:

Etter jul fikk jeg et voldsomt behov for å sy i julestoffene mine, da ble det 4 løpere i forskjellige farger/stoffer.
Hvis du går inn på bloggen min kan du se bilde av de 3 andre
IMG_2493%255B1%255D.JPG
 
Takk, jeg bruker et garn som heter Nepal (som anbefalt i oppskriften) strikkes på pinne 5 (pinne 4 på vrangborden) :smile:

Hvordan syns du det garnet? Jeg har ikke umiddelbare planer om å strikke med det, men jeg er ganske sensitiv til garn som klør, så her er det nøye vurdering av garn før jeg strikker gensere o.l. til meg selv.

Jeg syns ikke garnet klør, og det er for så vidt godt å strikke med, men jeg syns genseren blir tykkere og fastere enn jeg regnet med. Kan bare være jeg som ikke satt meg godt nok inn i det garnet før jeg bestilte... Men dette blir en genser du tar på deg når du skal ut - ikke noe du har på deg en hel dag innendørs. Har derfor bestemt meg for at denne genseren blir julegave til min søster istedenfor. Har bestilt nytt, lettere garn som jeg skal strikke en annen genser av til svigerdatter - en genser som passer bedre å få når hun har bursdag i juli :ok:
 
Tilbake
Topp Bunn