Hobbyåret 2022

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg strikket ullbukse til eldste jenta mi i januar og i februer strikker jeg en ullbukse til meg selv (jeg strikket samme størrelse til oss, str. L/XL) Veldig morsomt å strikke ullbukser, Vams fra Rauma.
:lykkelig:
Så har jeg strikket litt på mange forskjellige prosjekter i mars og april. De siste dagene har jeg "lånt" yngste sitt strikkeprosjekt, hun skal strikke pledd av restegarn.


Og i dag har jeg begynt med en overraskelse til min yngste datter (18 år), hun ønsket seg skjerf (Harry Potter i fargene til Smygard) Så jeg har lagt opp og strikket noen cm. Jeg fant ut at Mitu er fantastisk mykt og deilig garn, så nå må jeg finne meg en genser som kan strikkes i det garnet. :vilikke:
 
Jeg har en tradisjon med å sy teppe til konfirmantene i den nærmeste kretsen. Litt over halvveis ut i denne tradisjonen må jeg si at jeg angret meg aldri så lite... Det var da jeg kom på at det ikke var et par tepper, men 10 stk.
Nå er teppe nr 8 er nå overlevert,- da er det bare 2 tepper igjen. Tror jeg har et års pause nå før de siste to teppene må være ferdig. :klappe:
2F88AF1E-5994-4A09-BC94-B2E64427FD21.jpeg

Konfirmanten ble veldig glad for teppet, til min store overraskelse. Dette er jo ikke en gave som en 15-åring egentlig ønsker seg, men noe man etter hvert vil sette mer pris på.
C9E50DA1-A3A9-43E0-B271-8A7AD7689EDD.jpeg
 
Julestjerne - diamond painting er herlig - det er skikkelig rekreasjon for meg, da hører jeg lydbok og er helt i min egen verden :inlove:
Og så fine glass!!!
 
Julestjerne - diamond painting er herlig - det er skikkelig rekreasjon for meg, da hører jeg lydbok og er helt i min egen verden :inlove:
Og så fine glass!!!
Ja, det er rett og slett rekreasjon. :hjerte: Jeg trenger ikke tenke, kan bare sette perlene på rett plass. Problemet mitt er at jeg ikke har veggplass til alle sammen. :knegg:
 
Ja, det er rett og slett rekreasjon. :hjerte: Jeg trenger ikke tenke, kan bare sette perlene på rett plass. Problemet mitt er at jeg ikke har veggplass til alle sammen. :knegg:
Skjønner problemet :knegg:
Jeg har laget mest med julemotiv, for da kan jeg ta ned noe annet i de ukene det henger oppe, mens de vanlige bildene er oppe resten av året.
Har også laget et som heter "Happy camper" som vi skal ha på campingen, skal prøve om jeg husker å ta bilde av det. Nå holder jeg på med et Disney-julemotiv, og så har jeg bestilt ett med bilde av meg og mannen på ;)
 
Skjønner problemet :knegg:
Jeg har laget mest med julemotiv, for da kan jeg ta ned noe annet i de ukene det henger oppe, mens de vanlige bildene er oppe resten av året.
Har også laget et som heter "Happy camper" som vi skal ha på campingen, skal prøve om jeg husker å ta bilde av det. Nå holder jeg på med et Disney-julemotiv, og så har jeg bestilt ett med bilde av meg og mannen på ;)
Jeg har holdt på med to med Harry Potter, de skal opp på veggen ved TV (selv om ungene sier det er kleint), men de neste nå må nok bli julemotiv (eventuelt påske, Halloween eller lignende), så de kan få plass fremme i riktig sesong i det minste.
 
Jeg hekler julepynt om dagen. Små, hvite trær som skal stives og settes sammen så de står av seg selv, og flettede julekurver i grønt/hvitt og rødt/hvitt. Blir fine julegaver, dette, hvis jeg bare blir ferdig med alt sammen i tide, så da får jeg ta sommeren til hjelp ;)
 
Jeg hekler julepynt om dagen. Små, hvite trær som skal stives og settes sammen så de står av seg selv, og flettede julekurver i grønt/hvitt og rødt/hvitt. Blir fine julegaver, dette, hvis jeg bare blir ferdig med alt sammen i tide, så da får jeg ta sommeren til hjelp ;)
Høres skikkelig fint ut - heldige er de som får hjemmelaget julepynt av deg :inlove:
 
Nå har jeg tatt meg en liten runde i hobbyskap, tekstillager og garnkiste. Jeg burde absolutt kunne klare å lage det som gjenstår av årets julegaver (+ julekortene) av det jeg har liggende av materialer. Må bare prøve å være litt kreativ, så trenger jeg ikke å supplere med noe. - Sparer penger, frigir plass og sparer vel i grunn også miljøet på det :sweet:
 
Jeg er ferdig med å hekle juletrærne. Skal kjøpe sukker og lage sukkerstivelse til dem, så er de ferdige til å pakkes inn.

Det er flere hekleprosjekter for tur, men i dag skal jeg prøve meg på litt søm. Der er jeg nybegynner, så det går trått, men jeg håper da jeg får et noenlunde greit resultat likevel :jupp:
 
I går ble jeg ferdig med en sorbet cardigan av restegarn. Garnet er såpass dyrt, at jeg syns jeg måtte bruke opp restene. Men det gikk med mer garn enn jeg hadde tenkt meg, så jeg måtte kjøpe mer garn + knapper for til sammen kr 820,- så jeg vet ikke helt om jeg kan kalle det "restegarn-strikk" :skratte:
Sorbet cardigan av restegarn.jpg
 
Jeg er ferdig med gardinene/solskjermingen jeg ville sy av stoffer jeg hadde liggende. Strevde noen dager, og endte opp med å endre planene fullstendig. - Heldigvis, for resultatet ble mye bedre enn ventet! :sweet:

Nå holder jeg på å sy et lite quilte-bilde. Det er fire blokker, hvor hver blokk former en tulipan på blå bakgrunn. Ferdig med den første, og tror dette kan bli riktig så bra :ok:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn