Hobbyåret 2023

Status
Stengt for ytterligere svar.

Julehue

Askepott
Reg.
24 Nov 2016
Innlegg
7.035
Sted
Halden - Østfold
Velkommen til et nytt år med MASSE INSPIRASJON! :inlove:


HÅNDARBEID

gjør deg rolig
kan hindre demens
styrker selvfølelsen
holder hjernen aktiv
motvirker dårlig humør
GJØR DEG GLAD
fungerer som meditasjon
KONKLUSJON:
fortsett med håndarbeid

med god samvittighet :hearts:


I denne tråden deler vi våre hobbyprosjekter - til nytte og glede for hverandre
uavhengig av hva slags håndarbeid eller annen hobby det dreier seg om.
Hva lager du nå, eller hva har du planer om å lage?
Del gjerne både bilder, tips, linker og oppskrifter!
Det er koselig å lese om hva andre holder på med, og det er et fint sted å få inspirasjon.​
 
Sist redigert:
Jeg har fått en oppskrift av min tante på en heklet engel (juletrepynt). Men der står jeg litt fast, så jeg venter på svar fra henne.

I mellomtiden har jeg nettopp begynt på dette broderiet:
490170_a_x_001_a.jpg
 
Til jul hadde jeg et mål om å sy gaver til alle mine venninner.
Det klarte jeg med nød og neppe... siste stinget ble tatt 20. des på siste gaven.
Jeg endte med å sy 3 vesker, 2 løpere + en haug med handlenett.

Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av det meste... men to av veskene jeg ga bort har jeg faktisk bilde av:
AL9nZEW9JOXX73Y50CR5wWNJsnyRsc37iPlbghYV_18GBSTRCsKHLR6vpLXVia0gts5MPRBxAIayIEjb29aULSIrUaRiyn2oAtHD6LyAtdoCypMdP5OIz16b3O6Mi01jmmPrqZ3uMs1Pv1PR1r3eflBpHpnDcw=w1104-h969-no

AL9nZEWjLRi1ZWZ14FTex-rmb6U7joDlmKM8u4XU191v5py-ZZSdSMnzOerbp3m26Bc9kFREQ7rCnGRpS_6rbZX5IWj52DpWzB4Duh4wcmPB_ZbsVf_kR1U-EYnugeqPAhhHVviWFedjT3HycWEDj4mOfdfeLQ=w1026-h969-no
 
Så fin genser Julehue. :love: (Flott modell også :ok: )
Så flott motiv Shrek :love:
De veskene var bare aldeles nydelige Eirin H. :love:

Må visst henge i denne tråden her, kanskje jeg blir inspirert til å begynne med noe nytt?
Kjenner på en viss beslutningsvegring for hva jeg skal gå i gang med... :nissefnis:
 
Nå har jeg fått til hekle-engelen min. Var egentlig ikke særlig vanskelig, jeg hadde bare misforstått noe. Nå skal jeg hekle en til, og ta bilder underveis. Så lager jeg meg min egen oppskrift i hobbyalbumet mitt, med bilder og tekst jeg selv forstår. Tenker jeg lager noen flere i desember :ok:
 
Ikke fått strikka så mye i år..... men, et lite prosjekt er ferdig! Hadde et nøste isager tweed i lageret (eller som mamma kaller det, den meget lokale garnbutikken). Jeg må bruke litt lagergarn i år. Garnrommet er litt fult. Men! Et nøste isager tweed, nydelig garn, ble til et par pulsvanter. Strikket på pinne 3, brukte ikke opp nøstet engang 🤣🙈 går ikke mye fra lageret da si....
Screenshot_20230112_204930_Gallery.jpgScreenshot_20230112_204903_Gallery.jpg
 
Julehue: mønsteret fant jeg gratis på ravelry, om du er der. Piitu heter de. Har strikket et par i tynn peer gynt og. De ble gitt bort til jul. Men et nøste er mer enn nok 👍
Screenshot_20230113_101133_Samsung Notes.jpg
 
Nå har jeg skrevet av oppskriften på engelen min, og limt inn trinn-for-trinn-bilder. Limt inn i albumet mitt. Jeg har flere store album med svarte, stive sider. Så skriver jeg ned oppskriftene jeg faktisk har lyktes med - i papir, søm, hekling, sløyd osv. Gøy å se tilbake hva jeg har lagd før, og gøy å prøve noe nytt og se om det får "æren" av å komme inn i album :sweet:
 
I dag ble disse tre levert til døtrene til noen gode venner. De skulle bli julegave nå til jul som var. Vi feirer nyttårsaften med dem hvert år, og gir hverandre julegaver da. Men pga sykdom fikk vi ikke feiret slik vi pleier. Men i dag... fikk vi endelig feiret. Og jentene fikk da disse som jeg har heklet... Egentlig litt greit at det ble utsatt... siden jeg ikke rakk å bli ferdig med dem FØR I DAG :knegg:
Og strømpene ble selvfølgelig fylt med godteri og gavekort :ok:


324431463_582396893729933_4274420514722241844_n.jpg
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn