Hobbyåret 2023

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har strikket mye tøfler av det garne. Sånne med kvadrater i ulik farge
Mamma er veldig glad i tøflene jeg hekler av det garnet. Hun synes de er spesielt gode som "nattsokker". Vet ikke hvor slitesterkt garnet er når det brukes til vanlige tøfler. Høres fint ut med firkanter i ulike farger, dog :smile:
 
Mamma er veldig glad i tøflene jeg hekler av det garnet. Hun synes de er spesielt gode som "nattsokker". Vet ikke hvor slitesterkt garnet er når det brukes til vanlige tøfler. Høres fint ut med firkanter i ulike farger, dog :smile:
Jeg har brukt denne oppskriften. De toves, og blir ganske slitesterke, og når jeg ser mammas begynner å bli slitne, ja da vet jeg hva hun ønsker seg til jul :smile:
 
Sist redigert:
Siste tids hekserier som er ferdige. Balaclavaen til voksen er det evigheter siden jeg begynte på, men den ble liggende halvferdig lenge da jeg ikke likte å hekle med garnet, men nå er den ferdig... veldig tykk og god, så burde ikke fryse med den på.
Og balaklavaen og den lille rangla i blått ble endelig overlevert til en ny liten verdensborger på fredag.
Og to sitteunderlag... egentlig tre, men det siste ble jeg ferdig med i dag, og det er ikke tova enda :nissefnis: Det begynte med at LillePrinsesse trengte et sitteunderlag til turlagene på skolen... Nå er det 3 ferdige... og flere skal det bli :knegg: Gikk jo så fort å hekle!

331609082_532914072042031_8625647316022409793_n.jpg332177043_907167590486412_2529248629607735569_n.jpg332562382_869607504123049_1427037511170396134_n.jpg
 
20230224_114213.jpg20230224_114107.jpg20230224_112447.jpg
Jeg har strikka litt luer da 🙊
Den rosa er strikket i rauma fivel, billie heter mønsteret og er fra rauma.

Nr 2 er majorna fra hagenhuset. Strikket i pernilla og tilia fra filcolana.....

Nr 3 er hipsterhue fra petiteknit. Strikket i peer gynt fra Sandnes garn....

I følge ungen har jeg nå nok luer og kan strikke en rosa genser til han. Men det garnet har ikke kommet enda 🤔🤔🤔
 
Jeg har lagd påskekort i dag. Jeg har brukt papir i gult, oransje og lysegrønt, og satt sammen med noen sjablonger som jeg har tusjet med de samme fargene. Ble ikke så verst - og annerledes enn tidligere år ;)
 
Et tips til deg som har topper etc som stadig sklir ned av kleshengeren (i tre eller plast): Bruk en limpistol (varmt smeltelim) og lag 3-4 dotter av lim på rad der hvor kleshengeren bøyes ned mot siden slik at plagget holder seg på innsiden og ikke sklir nedover limdottene. Enkelt, gjort på et øyeblikk og er effektivt! :ok:
 
Jeg har prøvd meg på to forskjellige kort. Det ene er et fossefallskort og det andre et blomster-pop-up-kort.

Fossefallskortet var lett å lage, men jeg var ikke helt fornøyd med "mekanikken" (altså det som gjør at man ser ett og ett kort av gangen) Tror kanskje ikke jeg vil lage det på nytt.

Pop-up-kortet har jeg jobbet mer med. Skrevet ned fremgangsmåten og tatt mine egne bilder underveis. Jeg var ikke heeelt fornøyd med resultatet, men jeg tror det vil gå seg til med litt øvelse. Synes det var et koselig kort, i alle fall.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn