Hobbyåret 2023

Status
Stengt for ytterligere svar.
ja den er veldig fin, og garnet er overraskende lett og kjennes ikke for varmt ut
Jeg har strikka en genser i det garnet, kjentes veldig godt ut.. den ble for stor for meg så fikk desverre ikke brukt den selv. Venninna mi som fikk den er godt fornøyd da
 
I dag har jeg sydd et par hårstrikker (scrunches). Én til hverdags (bare samler håret baki nakken) og én til fest (hestehale høyt oppå hodet). Jeg har brukt sånne strikker uavhengig av motebildet fordi jeg stort sett har hatt langt hår, og synes at disse stoffstrikkene sliter mindre på håret. Morsomt å kunne lage strikker som matcher f.eks. sommerkjolen også ;)
 
Nå er jeg endelig ferdig med "Fjellgenser" i Rauma finull. den har vært tidkrevende å strikke, men også veldig morsom å strikke ;)
Ser at den ser litt skjev ut på bildet, men det er bare fordi den henger litt skjevt på hengeren - den er lik på begge sider av halsen altså ;)
Fjellgenser.jpg
 
Første helgen i mai var vi i konfirmasjon til et bonus barnebarn, og tradisjonen tro så hadde jeg sydd sengeteppe til ham. Teppet går i blå/brun-toner, med mørke og lyse blokker annen hver gang. Konfirmanten ble tilsynelatende glad for gaven, men jeg vet jo at ungdommen ikke helt ser verdien i slike gaver. Om noen år tenker jeg at de kanskje er mer fornøyd med denne,- og det er helt greit :smile:
1685119823031.jpeg
 
Kjempefin gave, @Eirin H! Dette er en gave som helt sikkert blir satt mer og mer pris på etter som tiden går. Nydelig sydd!
 
Jeg er så misunnelig på at du får til så fine tepper @Eirin H jeg syr en del, og driver og ordner lapper til lappeteppe til lillemor. Blir bare enkle ruter på 15x15 cm sydd sammen
 
Jeg har sittet og kost meg noen timer med papirhobby i kveld. Først lagde jeg et pop-up-bursdagskort til niesen min, og så lagde jeg noen papirroser til mamma. Hun bruker dem på steder der hun vil ha en dæsj farge, men ikke har anledning til å ha levende blomster.
 
Jeg har forsøkt å kandisere blomster. De står og tørker fremdeles, så jeg er spent på hvordan det blir til slutt. Kun noen få, men fikk lyst til å prøve på noen av de fine stemorsblomstene og syrinene :smile:

- - -
Den ferdige toppen på bildet jeg posta i april :smile: Syns den ble veldig fin, og mamma ble glad!
Strikka en denimblå i fjor som ei venninne fikk i bursdagsgave i januar, så dette er nummer to. Planlegger å strikke en til meg selv nå, i grønt.
Toppen er strikka i SG Tynn line, mønsteret er Ragnhild sommertopp fra Klompelompe.

IMG_5588.jpeg

Og så fikk jeg endelig montert knapper på denne. Strikket i SG Sunday, mønster er Lilly sommerdrakt fra boka til Knitsbyjacobsen.
IMG_6329.jpeg
 
Har strikket hele hullmønster-delen av bærestykket på Ragnhild sommertopp (Klompelompe) til meg selv nå, og holder samtidig på å ferdigstille ei babyjakke.

I tillegg har jeg lyst til å strikke meg ei veske/totebag, og har bestemt meg for Breeze totebag fra Made_by_AnnSilje. Må bare finne ut av hvilket garn og hvilken farge jeg vil ha (og fór-stoff) :smile: Fikk til bursdagen et gavekort på en lokal hobbybutikk som jeg kanskje kan bruke.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn