Hvilken julesang er den første du tenker på nå?

It starting to look a lot like christmas er min, synger den linjen om og om igjen. Min mann nynner hele året rundt på its the most wonderfull time
 
Vårres jul. Egentlig trodde jeg at jeg begynte å bli litt ferdig med den, men den datt rett inn da jeg så tråden :nissesmil:. Den er så virkelig, på en måte. Nærmere enn alle de vakre, høytidelige julesangene.

"Så kom a Mette Dala og bakt Goro...". Det var jo akkurat slik det var, de byttet på tjenester ut fra hva de var gode til. Det var ei i bygda der foreldrene mine vokste opp som var etterspurt hos alle arbeiderkonene i desember fordi hun var så flink til å vaske tak :nissefnis:.
 
Utover høsten er den som synges mest (eller i hvert fall starten på den) "It's beginning to look a lot like christmas". Det er standard oppseiling mot jul. :hjerte:
 
Akkurat nå (i skrivende stund), så hører jeg på: "It'beginning to look a lot like christmas", fra Home Alone-filmen, med Johnny Mathis.

Favorittversjonene er med Bing Crosby, og Perry Como. :inlove:

Skal høre litt julemusikk nå, mens jeg rydder. :sweet:
 
jeg har nynnet på o helga natt i noen dager nå.... forundrer meg litt siden jeg aldri har hatt noe spesielt forhold til den sangen :P
 
Tenkte på åsgårdsreia av Hans Rotmo. Det er barndommens jul for meg! Juleplata til Hans Rotmo er den eneste av juleplatene jeg venter med å høre på fram til desember :hjerte:
 
I det jeg så navnet på denne tråden fikk jeg den nye yndlingsjulesangen min på hjernen:
Jose Mari Chan - A Perfect Christmas :inlove::hjerte:


Hadde aldri hørt den før for et par uker siden, og den er jo så nydelig :inlove:
 
Da jeg leste overskriften, kom "Du grønne glitrende tre, god dag" dettende ned i hodet på meg.

Og sånn er det fortsatt. Hver gang jeg leser denne tråden, tenker jeg på den sangen. Tror det har blitt en tvangstanke. :knegg:
 
"It's beginning to look a lot like Christmas" var det første jeg kom på nå, he he. Litt vel tidlig kanskje, forøvrig har vi en nydelig høstdag hvor skogen bader i gull i dag, så ikke spor av vinter og jul ennå. Men bare vent! :ok: :smile:
 
Den ultimate julesangen for meg er Det lyser i stille grender! :smile:
Dette er sangen over alle sanger, men jeg har et utall favorittjulesanger som også må til :smile:
 
Tilbake
Topp Bunn