Dra til din lokale
symaskinbutikk og test ut forskjellige maskiner. Både merke og modell
Da finner du ut hva som passer best for deg, og det du ønsker å sy.
Der er det også betjening som vet hva man trenger og kan veilede på en skikkelig måte
Men,- ikke kjøp med en gang, ta med deg brosjyrer på de maskinene du likte best og sett deg grundig inn i de forskjellige maskinene.
Mange symaskinbutikker selger også brukte maskiner med garanti, dette kan også være et godt alternativ.
Generelt vil jeg si at man må ha en maskin som har litt tyngde slik at den står stabilt når du syr.
De billige som f.eks Elkjøp selger, er ofte (men ikke alltid) altfor lette, da egner de seg til kun småjobber som å legge opp bukser
Det er viktig for sygledens del at man kjøper en maskin som vil dekke de behovene man har!
Jeg tipper at om du ikke har store planer om å sy myyye, så holder det med en mekanisk maskin. Pass bare på å få en som har de sømmene du vil ha behov for. Spør i butikken hvilke sømmer de mener du vil trenge. Ingen spørsmål er dumme, bare spør og grav det er derfor de er der!!!
Selv sverger jeg til Husqvarna, men andre merker er nok like gode. De jeg kjenner som syr
mye har enten Janome, Bernina, Husquana, Brother eller Pfaff. Og alle mener at deres maskin er den beste....

Det er fordeler og bakdeler med alle maskiner, så det gjelder å sette seg inn i de forskjellige.
Håper du får litt ut av denne!
Lykke til videre!