Julemusikk dere IKKE liker

Muligens jeg liker O Helga natt bittelitt, men alle de andre
som er listet opp liker ikke jeg heller. :smile:

Jeg var med i korps hele oppveksten og vi hadde Luciakonsert hvert år, der vi jentene måtte synge et hav av julesanger
(i tillegg til å være Lucia/terner)
Og det var så vanskelig å synge O Helga natt syns jeg. Slet med den år etter år, så til slutt fikk jeg den helt i vranga.
Så jeg har litt dårlige erfaringer med akkurat den sangen
Men, hvem vet. Om noen år kanskje jeg elsker den :knegg:
 
Morsom tråd å finne igjen, selv om det kan være litt sårt å lese at andre "hater" yndlingssangen din :nissefnis:
Men smaken er ulik, og den endrer seg med årene - det skal være sikkert!

Juleradioen (eller er det P7 sin juleradio?) spiller en julesang av Jessica Simpson som er helt forferdelig å høre på,
Det er nesten så det gjør vondt/man blir sint når man hører den. Da må radioen av tvert!
Det tror jeg må være den verste julesangen jeg har hørt (husker ikke hvilken det var, men regner med at hele julealbumet hennes er like ille :sinnsyk: )

Ellers liker jeg ikke Fairytale of New York, Holy Night/O helga natt, Do they Know It's Christmas,
Happy X-mas War is Over, Little Drummer Boy, Feliz Navidad...

Nesten enig alt her.. syns Fairytale of New York og O'helga natt er veldig fine, men resten kan jeg styre meg for.
 
Jeg var med i korps hele oppveksten og vi hadde Luciakonsert hvert år, der vi jentene måtte synge et hav av julesanger
(i tillegg til å være Lucia/terner)
Og det var så vanskelig å synge O Helga natt syns jeg. Slet med den år etter år, så til slutt fikk jeg den helt i vranga.
Så jeg har litt dårlige erfaringer med akkurat den sangen
Men, hvem vet. Om noen år kanskje jeg elsker den :knegg:

Skjønner deg veldig godt, enkelte sanger blir bare "ødelagt". :klem:
Har sånne sangminner jeg også, sånne som er litt såre.
I mine foreldre begravelse ble '"Deilig er jorden" sunget,
jeg strittet imot og ville ikke ha den med, men ble nedstemt.
Så den sangen er blitt ødelagt for meg.
 
Som mange nevner her, så handler det mye om settingen rundt sangen også.

Ser flere nevner "Julekveld i skogen" som en sang de ikke liker. Og jeg skjønner jo på en måte hva de mener, for den er jo ikke direkte vakker.

Men for meg gir den gode minner, da det er tradisjon med allsang med den sangen på hvert eneste julebord med jobben. :knegg: Det blir ikke skikkelig julebord uten! Et år hadde komitèen bestemt seg for å droppe den, og det falt ikke i god jord, altså. :knegg:

Ellers ser jeg flere sanger nevnt som jeg liker godt, men jeg opplever ikke det som negativt. :smile:
 
Jeg liker selvsagt ikke absolutt alle julesanger jeg heller, men en annen ting som "plager" meg, er når en fin julesang blir sunget av "feil" artist :nissefnis:
Altså, jeg har flere julesanger jeg virkelig liker, men de må synges av en spesiell artist, andre artister "ødelegger" sangen syns jeg. Og jeg glir skikkelig sur når jeg hører en yndlings-sang, og så spiller radioen sangen med helt feil artist :knegg:
 
Jeg liker selvsagt ikke absolutt alle julesanger jeg heller, men en annen ting som "plager" meg, er når en fin julesang blir sunget av "feil" artist :nissefnis:
Altså, jeg har flere julesanger jeg virkelig liker, men de må synges av en spesiell artist, andre artister "ødelegger" sangen syns jeg. Og jeg glir skikkelig sur når jeg hører en yndlings-sang, og så spiller radioen sangen med helt feil artist :knegg:

Helt enig! Det har alt å si hvem som synger den ja :smile:
 
Etter litt irritasjon med juleradioen i dag så må jeg si at Mary`s boychild og Merry Xmas (war is over) er mine aller siste julesanger på lista :p

Bare det at teksten er boychild høres så rart ut, det som er morsomt er at guttebarn på norsk derimot høres mer normalt ut for meg.

Hvilke sanger plager deg i år?
 
Santa Claus is coming to town, den med Jackson5 eller hva de kalte seg.
Mary's boychild er også med.
De to kan jeg klare meg uten.
Sanger jeg ikke liker handler også om at jeg ikke liker måten artisten synger på.
O helga natt av Jussi Bjørling orker jeg bare ikke. Sangen er fin sunget av andre.
 
Må humre litt for meg selv når jeg leser denne tråden, for en av sangene som er på toppen av listen over julesanger en ikke liker, den er på topp hos meg over julesanger jeg bare må høre, nemlig "driving home for christmas" :knegg: Nå kommer det mer av minnene den sangen vekker hos meg, enn av selve sangen, men den sangen bare må jeg høre hvert år, da får jeg julestemning. O helga natt av Jussi Bjørling, den er også på listen over sanger som jeg bare må høre på hver jul, den gir meg også julestemning. Har ikke så mange sanger jeg absolutt ikke klarer å høre på, men er ikke så veldig glad i Hanne Krogh (og andre damer som synger like "søtt". Reisen til julestjernen har jeg aldri sett hele av og liker heller ikke sangen :rødme:) og heller ikke så glad i å høre barn som synger julesanger :rødme: Men, jeg hører på det meste og er generelt glad i å høre på julesanger, men alt kommer slett ikke på favorittlisten :smile: Artig trå dette synes jeg, kjekt å se at vi er så forskjellige selv om vi alle her har jul som en "fellesvenver" :smile:
 
Morsom tråd! Våger meg utpå med mine:
Jeg har aldri likt "Home for Christmas", med Maria Mena, synes den er såå masete :knegg:
Julesangen med Jackson Five er også bare mas i mine ører. Samme med den "Little Drummer Boy".
Heller ikke glad i julesanger der barn synger, det synes jeg bare er irriterende å høre på :knegg:
 
Felize Navidad er kanskje den aller værste, klarer ikke å høre på den.
Little Drummerboy er også på lista, samme med Hans Rotmo :knegg:
 
Sanger jeg ikke takler:
"Mary's boychild" av Boney M (utrolig nok synes jeg Travelling Strawberries sin versjon er ok..😂)
"Feliz Navidad" av Boney M
Jackson 5 sin "Santa Claus is coming to town"
"Home for christmas" av Maria Mena
"Blue Christmas"
"I saw mommy kissing santa clause"

Sanger som var helt ok før men jeg nå har gått lei av:
Last Christmas
Happy xmas (War is over)
Driving home for Christmas
Snowman av Sia
Thank God it's Christmas
Fairytale of New York

Så må det sies at jeg hører svært lite på norske julesanger, er kun noen få som når spillelista mi!😅

Til å eeelske julemusikk ser jeg at det er mye jeg ikke liker altså.. 🙈
 
Dette er vel nesten som å banne i kjerka....
Men jeg er ganske lei av de fleste norske julesanger. (bortsett fra Eli og Teodor) :nissefnis: .
Kjenner jeg får litt grøsninger av å høre Reisen til Julestjernen også.
Hanne Krogh, Wenche Myhre, Sissel Kyrkjebø og Per Aspelin er alle flotte artister som jeg liker. Men julesangene deres har jeg nok spilt for mye. Så nå er det satt på vent. Kanskje jeg spiller det til jul allikevel. :vetikke:
 
Santa Claus is coming to town, den med Jackson5 eller hva de kalte seg.
Mary's boychild er også med.
De to kan jeg klare meg uten.
Sanger jeg ikke liker handler også om at jeg ikke liker måten artisten synger på.
O helga natt av Jussi Bjørling orker jeg bare ikke. Sangen er fin sunget av andre.
Helt enig med deg ang. alle de tre sangene! Og særlig når Jussi synger O helga natt - for den sangen syns jeg egentlig er veldig fin, men den blir utrolig dårlig med Jussi, må skru over på en annen radiokanal jeg da :knegg:
 
Jeg var med i korps hele oppveksten og vi hadde Luciakonsert hvert år, der vi jentene måtte synge et hav av julesanger
(i tillegg til å være Lucia/terner)
Og det var så vanskelig å synge O Helga natt syns jeg. Slet med den år etter år, så til slutt fikk jeg den helt i vranga.
Så jeg har litt dårlige erfaringer med akkurat den sangen
Men, hvem vet. Om noen år kanskje jeg elsker den :knegg:

Og i dag skjedde det...

På vei hjem fra byen klikket det plutselig for DAB radioen og den gikk over til AF(?)
Så jeg trykket på alle knapper, men ingen respons

Helt til plutselig traff den en kanal og det ble julesang, og det var O, helga natt med Peter Jöback
Jeg tok ikke sjansen på å røre radioen, så lot den stå på
Og det ble en fantastisk opplevelse.
For sangen var så ubeskrivelig vakker, at tårene rant :rørt: :hjerte:
 
Mannen ELSKER julesanger av Michael Buble. Jeg liker det IKKE
Jeg liker heller ikke fairytales of New York. den skipper jeg ALLTID
liker ikke o holy night, men er veldig glad i o helga natt :knegg:
Samme med walking in the air... elsker den sangen, men klarer ikke høre Kurt Nilsen synge den...
 
Jeg må visst endre mitt syn på en julesang. Jeg har tidligere nevnt på forumet, kanskje i denne tråden, at jeg ikke klarer "Deilig er jorden". Det er fordi den ble brukt i mine foreldres begravelse. Jeg strittet imot og ville ikke ha den sangen i begravelsene, men jeg ble blankt nedstemt. Så jeg har ikke orket den sangen på mange mange år.
Men - her om dagen var jeg inne i en butikk, og der spilte de den sangen. Det var så utrolig vakkert at jeg snudde på flekken og endre opp med å like den sangen. Det hører med til historien at jeg måtte søke tilflukt et rolig sted i butikken å gråte meg ferdig :rødme: for jeg savner min mor og min far. Men nå er jeg glad i den sangen igjen, nå tror jeg dette ble helbredet.
 
Tilbake
Topp Bunn