Juleservise til kaffe/middag

Vi har som jeg skrev i første innlegg Nisseserviset.
Angrer litt på at jeg begynte å samle på det, for det finnes jo så mange finere!
Men det er mange mange år siden....

Fortsatt skulle vi hatt noen deler til middag!
Kaffeserviset har vi, men jeg syns både fatene og koppene er så små.
Så fatene brukes mest til å ha pålegg på i Julen.

Så jeg titter litt på annet servise.
Det er så mye fint! :hjerte:

Jeg har sett ett krus som har julepynt (juletrepynt er det vel) lags kanten på toppen av kruset.
Noen som har noen anelse om hva jeg mener? :knegg: Hva det kan hete?

http://no.pinterest.com/pin/create/extension/
 
Jeg har Disney Jul til middagsservise. Jeg trenger nytt kaffeservise, da det vi har ikke er noe pent lenger.
 
Denne tråden drømte jeg meg helt vekk i! :hjerte:
Jeg begynte å google for å se bilde av serviser som er nevnt i tråden her, og snublet over flere serviser som jeg husker fra min barndom. Ikke nødvendigvis juleservise, for det var vel ikke vanlig før tror jeg? Ikke med julemotiv i alle fall, men folk brukte mer "finserviset" sitt til jul og lignende anledninger. Det var så mange gode minner som dukket opp igjen fra gamle dager. Plutselig husket jeg både kopper og kar fra både det ene og det andre hjemmet til mine venner, slektninger og ellers. Det ble rett en vandring inn i nostalgien dette! :hjerte:

Når det gjelder juleservise så har jeg noe som ble kjøpt på Mekk butikk for ca 10-12 år siden. Jeg gav det vekk, og et par år senere kjøpte jeg et servise selv. Men nå har jeg alle delene så jeg kan dekke på til 12. Må nesten tenke meg om hvordan det ser ut, men det er hvitt i bunnen med noe blått på, og så er det dompaper på. Jeg har ennå ikke funnet noe jeg har falt pladask for av andre serviser selv om jeg ser mye pent. En ting er å beundre det andre eier, en annen ting er å eie selv. Da skal man helst like serviset veldig godt. Men jeg ser veldig mye pene serviser hos folk, jeg klarer bare ikke bestemme meg for hva jeg evt skulle samle på. Jeg er litt svak for det serviset som Nissemor har, men jeg har ikke kommet igang med å kjøpe det. Det var på tilbud til 40% i sommer så jeg i en butikk på Lillehammer, men jeg lot det stå. Får tenke litt til. :smile:
 
Dette er kaffeservicet mitt, Spode, Christmastree. Dette servicet er jeg skikkelig glad i, jeg får assisasjoner til gammeldags jul. Det liksom lukter gamle tradisjoner :smile:

Til middag og dype tallerkner bruker jeg dette servicet i hele desember:


Det er et service fra Firkløveren, de fører det ikke lenger. Det kan minne litt om "Gammeldags Jul", uten motiv midt på tallerknene.

Når 1.advent kommer bytter vi ut vårt vanlige service og setter juleservicene til daglig bruk. Det er sååå koselig å bruke juleservicet hele desember. Kjenner at jeg begynner å glede meg :nissesmil:
 
Sist redigert:
Vi bruker også juleserviset til hverdags i hele desember og halve januar. Bruker sølvtøyet samtidig, unntatt til sursild og lutefisk.
 
Så mange fine serviser dere har. Jeg drømmer om både midddagsservise og kaffeservise med julemotiv. Men det må bli når vi får bedre plass.
 
Jeg har litt lyst på et rødt frokostservise fra green gate til advent og jul, men syns det er litt mye penger å bruke på noe som kun brukes en mnd i året. Mulig jeg ser om jeg finner noe fint på nille eller europris :smile:
 
Vi har Nisseservice fra Porsgrunn porselen og elsker mitt service :smile:.
Tar det i bruk fra 1. Søndag i advent og bruker det til jeg tar ned jula i januar. :smile: :smile:.
 
Ellers er service fra Villeroy and Boch blitt den store drømmen :inlove:


Jeg har 4 kaffekopper med asjett og fat/frokosttallerken + litt andre deler. Supplerer litt etter litt.

rlewaGV.jpg


Bilde: www.villeroy-boch.no
 
Jeg kjøpte meg Firkløveren sitt Disney juleservise på finn til 4000,-
Er så fornøyd med kjøpet mitt.
Suppeskåler, Middag og forrets talerken til 12 personer. Pluss suppeterine, diverse serveringsfat og skåler.
Kjøpet var for meg et varp, normalpris ville vært 13000,- :glad:

Og nå skal jeg finne det frem og sette det opp i kjøkkenskapet.
Så vi kan bruke det hele desember. :sulten:

Ser at Firkløveren nå har priser på alt, på nettsiden sin.
Så jeg tok å regnet i hop ca pris etter dagens priser, på serviset som jeg har.
Og jeg må si jeg ble litt sjokkert.
For som skrevet over her, ga jeg 4000,- for alt.
Men ny pris nå, ligger på ca 22000,- :sjokk:
Helt utrolig. Jeg har virkelig gjort et knall kjøp :D
 
Her har vi Nisseserviset fra Porsgrund,elsker det og ønsker meg flere deler hver jul:hjerte:
 
Jeg bladde gjennom denne tråden i morges fordi jeg har lurt på å skaffe meg et juleservise. Det viste seg å være særs lønnsomt. På loppis i dag fant jeg altså starten på det som åpenbart blir mitt nye servise. 2 fulle kuverter av Arne og Carlos sitt servise til den nette sum av en hundrings, så nå har jeg bestilt to kuverter gratis som innmeldingstilbud fra Firkløveren. Kanskje jeg må tipse svigermor om at jeg ønsker meg to kuverter til? :knegg:
 
Vi har gammeldags jul fra firkløveren, mormor begynte å samle på det for meg.
Uten at eg viste om det, ble KJEMPE GLAD da eg fikk det:glad::sweet: For jeg ønsket meg det i tankene mine :nissefnis::nissefnis: Har til 8 personer, vi er liten familie
 
Jeg har litt lyst på et rødt frokostservise fra green gate til advent og jul, men syns det er litt mye penger å bruke på noe som kun brukes en mnd i året. Mulig jeg ser om jeg finner noe fint på nille eller europris :smile:

Jeg har ønsket meg deler til servicene mine i julegaver og bursdager,-
da får jeg noe jeg virkelig ønsker meg, også slipper jeg å tenke på hvor mye penger som blir brukt... :smile:
 
Tilbake
Topp Bunn