Pepperkakehus i stettglass

Status
Stengt for ytterligere svar.

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Innlegg
10.792
Sted
Julehuset
Dette var jo utrolig søtt og dekorativt
Tror jeg skal prøve å lage noe lignende i år
Ikke tar det så stor plass heller :hjerte:

Fant dette på Pinterest

5d58566f48674ed358bc1562b49fca66.jpg


..og jeg eg mener å huske at jeg har bestilt meg små
pepperkakehusformer på Ebay :hjerte:
 
Det var jo kjempefint da!


I tillegg kan man jo dyppe kanten av glasset i eggehvitte, og så i sukker - da blir det "snø" på kanten. Og en bitteliten lysslynge nedi - av typen de solgte på kremmerhuset i fjor.


Kjenner nå veldig på at jeg må ha små utstikkere til pepperkakehus :D
 
Det var jo kjempefint da!


I tillegg kan man jo dyppe kanten av glasset i eggehvitte, og så i sukker - da blir det "snø" på kanten. Og en bitteliten lysslynge nedi - av typen de solgte på kremmerhuset i fjor.


Kjenner nå veldig på at jeg må ha små utstikkere til pepperkakehus :D

Ja!!! Oh 'lala :hjerte:

De fleste små pepperkakehus jeg finner på nett er laget av vanlige kjeks
Tror jeg skal prøve det også :nissesmil:

http://www.juleglede.net//no.pinterest.com/pin/create/extension/
 
Løfter opp denne igjen som et tips til meg selv og andre før pepperkakebaksten er unnagjort. Dersom jeg bestemmer meg for å lage pepperkaker skal jeg lage et sånt fint hus - se første side, bilde fra Nissemor!
 
Så søtt! Tror jeg har pinnet noe lignende inne på pinterest, det er bare sååå masse flott og spennende der. :smile:
 
Jeg kjøpte meg et slikt stort glass, men det ble liksom aldri tid til å lage dette lille pepperkakehuset som skulle oppi.
Men jeg har alt klart, så det blir i år!
Jeg må bare begynne enda tidligere :hjerte:
 
Jeg kjøpte enda et sett til små pepperkakehus tidligere i sommer
Fant det i en salgsvogn på en hobbybutikk
De har selger samme varer som Panduro så det kan jo hende Panduro også har slike små former?
 
Jeg kjøpte meg et slikt stort glass, men det ble liksom aldri tid til å lage dette lille pepperkakehuset som skulle oppi.
Men jeg har alt klart, så det blir i år!
Jeg må bare begynne enda tidligere :hjerte:

Hvor fikk du tak i et sånt stort glass? :smile: Jeg har lett siden du la ut dette, men jeg endte med å kjøpe en vanlig skål/bolle på stett, men jeg er ikke særlig fornøyd med det...
 
Jeg har lurt litt på å bruke en litt vid lyslykt til et sånt pepperkakehus. Vet ikke om det går, men vurderer å prøve.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn