Prøvd meg på vinyl på stoff

Ja, da får jeg sjekke biblioteket før jeg ev. begynner med slikt. Vi har et veldig godt bibliotek, sånn "bokmessig", men jeg vet ikke om de har andre, slike tilbud. Foreløpig prøver jeg liksom å forstå hva det hele dreier seg om, og om det er noe for meg

Personlig er jeg glad jeg var med på et slikt minikurs, ellers hadde jeg nok slitt med å finne ut av ting. Jeg kan kun veldig basic greier på den, men det holder foreløpig for meg hvertfall. Hadde nok eksperimentert mer hadde jeg hatt den hjemme tipper jeg. Om jeg hadde funnet tid da. Er jo tidkrevende det også, som alt annet. Vet de har på flere biblioteker rundt om i Norge, men aner ikke hvor. Vårt hovedbibliotek (har filialer flere steder i kommunen i tillegg) har mye bra. Arrangerer en del ting som trekker folk, slik som lokalhistorikere, spillturneringer på playstation, fuglekassebygging, sjakkturneringer osv osv. Og de har også 3D-printer til låns. Kjempefint sted, liker at de utvikler seg sånn posetivt nå som bøker begynner å bli sjeldenvare blant folk...
 
Når man bruker strykejern på vinyl er det viktig at man presser, og ikke strykerfor å få det til å sitte.

Jeg har hatt to maskiner som IrethC sier. Først hadde jeg en silhouette portrait, og nå en silhouette cameo. Fordelen med portrait er at det er en mindre maskin. Den er lettere å sette bort, tar omtrent ikke plass og er grei å ta med seg. Cameoen er et dråg uten like. De 10 cm forskjell i kuttebredde merker jeg egentlig ikke noe som helst til, og hadde glatt klart meg kun med portret-maskina sånn egentlig. Nå var vi i usa i sommer, og der var disse maskinene såppas mye billigere enn i norge, så det var grunnen til at jeg* kjøpte ny. Begge maskinene fungerer på samme måten. Forskjellen var at jeg ikke kunne stille kniven i pc-programmet på portrait, men det tror jeg går på den nye portrait2 som er kommet nå :smile: et billigere og helt supert alternativ er det iallefall.

Så har du brother sin vinylkutter scan’n cut som har noen andre funksjoner i tillegg.
 
Tilbake
Topp Bunn