Røkelse

Shrek

Nissekone
Reg.
13 Okt 2011
Innlegg
8.375
Er det noen som vet om en god kongerøkelse?

Jeg elsker røkelse, men synes den jeg har kjøpt de siste årene, lukter annerledes enn før. - Mer såpe og mindre nellikspiker. Jeg fant en pose med "Kongerøkelse" da jeg ryddet i et skap i dag, og testet den ut. Endte i søppelet!
 
Jeg har brukt den fra apoteket, men synes ikke den lukter slik den skal lengre og at lukten liksom blir borte, mulig endret noe på innholdet?
 
Hva med å lage egen røkelse?
Denne oppskriften er inspirert av Sigurd Storm:

Han lagde en helt enkel røkelse som besto av; ferske grannåler, hel og kvernet nellik, knust pepperkake og en dråpe gløgg
Ser for meg at dette kommer til å lukte himmelsk! :smile:
Et raskt søk på nett viste at det var mange tilgjengelige oppskrifter der ute, så det er mange alternativer å ta av
Her er en oppskrift til: MinMatgladeVerden
 
Takk, Eirin H. Tenker jeg skal lage min egen røkelse til årets advent, ja. Det så jo ikke så komplisert ut :smile:
 
Jeg har sluttet med røkelse, men bruker defuser med eteriske oljer (trygge oljer vel å merke). Blander sammen oljer som hører til i kongerøkelse :smile: (nellik, frankincense, appelsin osv)
 
Jeg så at de har begynt å selge røkelse på Europris
Kan hende de alltid har gjort det, og at jeg bare ikke har sett den før?
Noen som har forsøkt den?
 
Jeg så at de har begynt å selge røkelse på Europris
Kan hende de alltid har gjort det, og at jeg bare ikke har sett den før?
Noen som har forsøkt den?

Spennende, den skal jeg teste! Etter at min evige barndomsfavoritt, Kongerøkelse fra Black Design, forsvant, har jeg vært på jakt etter en som er like god. Den fra apoteket er ok, men ikke perfekt :knegg:
 
Tilbake
Topp Bunn