Trådløse juletrelys

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Så europris hadde noen til 199 kr. Trådløse med fjernkontroll. 20 stk. Går på AA-batteri.. Noen som har dem? Holder de en mnd på samme batteri?

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
c1ef6e56d44e05a500eebcad2987cd04.jpg

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

IrethC

Moderator
Reg.
30 Aug 2008
Sted
Tromsø
Vi hadde noe lignende for noe år siden, de holdt fint den stunda vi hadde treet oppe.... mest fordi "flammen" stod å blinka såpass at det sikkert kunne trigga noen epileptiske anfall så derfor var de mest avskrudd.
Det andre negative var og at iom at det var 2 batterier pr lys så ble lysene såpass tunge at de ikke var bare bare å feste.. greiner bøyde seg og lysene vrei seg...
men veldig kjekt å slippe ledningen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Disse skal bare ha et batteri pr lys, men ser den at det blir tungt.. og blafring er ikke jeg heller så keen på. Vet ikke om man kan velge på disse, men da lar jeg være å prøve [emoji14]

IrethC

Moderator
Reg.
30 Aug 2008
Sted
Tromsø
Disse skal bare ha et batteri pr lys, men ser den at det blir tungt.. og blafring er ikke jeg heller så keen på. Vet ikke om man kan velge på disse, men da lar jeg være å prøve [emoji14]

De har de ikke utstilt "live" i butikken? Evt høre om de i butikken vet hvordan de lyser.. det er helt klart praktisk med lys uten ledning da :smile: For det er noe herk å drive med syns jeg.. vi endte opp med å kjøpe juletre med lys på.. er ledning, men slipper å styre med den selv ;)

Shrek

Nissekone
Reg.
13 Okt 2011
Hm. Er ikke sikker på om det var der vi kjøpte våre. Mulig det var på Clasohlson. De flakker i alle fall ikke. Vi bruker dem ikke på treet, dog, for det er et kunstig tre med lys. Men de trådløse er ypperlige å sette inn i "telyshus". Da kan de lyse hele kvelden uten at vi må passe på, og det er fort gjort å ta en runde og skru dem av når vi går og legger oss. Ellers blir gjerne mesteparten av disse husene stående mørke fordi vi ikke orker passe på så mange levende lys. Håper du kan få hjelp i butikken til å finne ut av det!

Carnita

Moderator
Reg.
25 Sep 2009
Sted
Karmøy
Vi kjøpte på Europris for noen år siden. Sikkert de sammen som IrethC har. De har 2 batterier og blafrer litt. Blafringa er for oss helt innenfor, men vi synes de har veldig svakt lys - så vi har alltid hatt dem i tillegg til vanlig lyslenke. Jeg tviler sterkt på mine hadde klart seg en hel måned om de var på fulltid. Vi hadde bare disse lysene på innimellom på kveldene og vi har kun juletreet oppe i ca 10 dager. Bytter ikke batteri på denne tiden altså, så mulig de ville vart lengre. Og ja, som IrethC sier - så er de litt tunge og må festes på litt tyngre/tykkere grener. Men det er jo et genialt konsept sånn ellers da! Fjernkontroll var det også med dem:D

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Nei, de hadde de ikke utstilt i butikken og de ansatte som var der hadde ikke prøvd dem.
Kanskje disse er en forbedret utgave..?

Jeg har en lyslenke med 240 små lys pluss en med 16 eller 20 sånne store, men den ledningen er veldig synlig og lite fin. Meeeen jeg har treet oppe en måned og vil jo ha lysene på hele dagen.

Hmm.. får høre mer rundt om noen andre har prøvd dem.
Takk for svarene deres :smile:

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Ser at Nille også har.. og de skal ha bare et aaa-batteri..

Juletrekula

Julelys
Reg.
7 Nov 2009
Sted
På bygda, 7 km fra byen
Jeg har sett på trådløse lys i butikkene, høres veldig kjekt ut uten ledning, men jeg er skeptisk til lys som blafrer og at de lyser for lite. Er helt sikker på det har kommet, eller kommer bedre utgaver av slike lys. Det pleier å gå fremover med all elektronikk.

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Ja, det har gått framover med de fra europris, fra 2aa til bare ett nå.

Mosse

Kristtorn
Reg.
10 Aug 2012
Sted
Møre og Romsdal
Vi har kjøpt trådløse juletrelys på Nille i år. De var nedsatt fra 500 kr til 250 kr. Skal ha ett batteri pr. lys. Du kan velge om du vil ha blafring eller ei, du kan også stille de inn på om de skal lyse i 4 timer, 8 timer m.m Har jo ikke tatt dem i bruk enda, annet enn at vi har sjekket om de virket . Det virker i hvert fall lovende :smile:

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Høres jo bra ut :D Hvordan er blafringen?

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Må stikke innom Nille og se på dem idag :smile:

Silav

Klementin
Reg.
10 Aug 2011
Kjøpte de, jeg.. blafrer fint. Men etter en uke må batteriene skiftes.. sa hun i butikken som selv kjøpte de i fjor.
Ikke alltid alle lysene reagerer verken når jeg slår de på/av eller bytter mellom blafring og ikke-blafring. Men ellers er de fine. Har ikke satt dem på treet enda siden jeg må ha en haug med batteri først, og det virker som alt av storpakker er utsolgt all over. I alle fall de litt rimeligere.

Topp Bunn